XX Memoriał J i S LEOKAJTIS w szachach - Olsztyn 18.04.2010


Otrzymałem zaproszenie na XX Memoriał Leokajtisów do Olsztyna. Zostanie on rozegrany 18 kwietnia 2010.

W tym miejscu warto się zatrzymać trochę i przybliżyć osoby figurujące w tytule turnieju. Po wyzwoleniu Olsztyna, jedni z pierwszych dotarli tu kolejarze, a wśród nich szachista Stanisław Leokajtis. Wtedy grywało się w prywatnych mieszkaniach, właśnie u Państwa Leokajtis i to przez długie lata.
Jak pisze mój znajomy z Olsztyna Ryszard Sternik: "Gospodarze 1 pokój "oddali" szachistom, gdzie grano całą dobę, szczególnie tłoczno było w piątki, soboty i niedziele. Zawsze była herbatka, serdeczność, miły uśmiech."
Pan Stanisław był czołowym szachistą w Łapach przed wojną, a jego żona grała w powojennych finałach Mistrzostw Polski kobiet !

Stanisław Leokajtis przez wiele lat prowadził sekcję szachową "Kolejarz" a potem "Warmia". Był wieloletnim Prezesem i Wiceprezesem OZSzach.

Miałem przyjemność znać osobiście dwójkę wymienioną wyżej. Pan Stanisław sędziował mój pierwszy wygrany turniej, gdzie jako junior zdobyłem III kategorię.
Ponadto mieliśmy jeszcze jedną wspólną pasję - wędkarstwo. Do dziś moje mieszkanie zdobi wypreparowany przez niego łeb 100cm szczupaka, którego udało mi się złowić w olsztyńskich jeziorach. Pan Stanisław pasjami łowił szczupaki, a jego mieszkanie było całe obwieszone trofeami.

Warto wystartować w turnieju, którego patronami są tak zacne osoby, zapraszam do klubu Akces (nota bene mojego pierwszego szachowego klubu) na ul.Pana Tadeusza w Olsztynie.

Komunikat tu --->

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Debiuty dla atakującego zawodnika: Gambit Peruwiański

Houdini 3 gra naprawdę dobrze !