Houdini 3 gra naprawdę dobrze !
JCR Houdini 01-02.11.2012 R Engine Score % Ho Ho Ho S-B 1 Houdini 3 Pro x32 13.0/20 65.0 · ·· ·· ·· ·· =01=11=0== ==11=1=1=1 110,50 2 Houdini 1.5a x32 8.5/20 42.5 =10=00=1== · ·· ·· ·· ·· =001001=== 92,50 3 Houdini 2.0c Standard x32 8.5/20 42.5 ==00=0=0=0 =110110=== · ·· ·· ·· ·· 83,50 Level: Blitz 3/1 Hardware: Intel Celeron 3.46GHz system: Windows XP 32 bit Games - PGN File download Table created with: Arena 3.0 Tak jak powiedziałem mój kolega Tadek okazał się niezawodny i oto mamy pierwsze na moim blogu testy silnika Houdini 3 . Od razu można odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pojawiały się w komentarzach do poprzednich postów. Po pierwsze Houdini działa dobrze i na słabym sprzęcie . Jednordzeniowy procesor, nie za dużo RAM-u a mimo to Houdini 3 śmiga aż miło. Wynik bardzo wysoki, choć w meczu z wersją 1.5 - zwycięstwo minimalne przy dwóch porażkach. Po drugie Silnik dobrze działa i na Arenie, nie ma błędów ...
Powiem tak Critter 1.6a ma bardz dopracowane szukanie wariantow umnie na fritz 11 dochodzi nawet do 2500 KNs(kilo wezlow na sekunde) oznacza to ze Critter 1.6a ma szukanie 250tys.ustawien na sekunde daje mu to duzego powera a jesli chdzi o sile gry to juz jest dobze dpracowany mimo ze moje testy pokazaly ze remisuje z Houdinim 2.0c nadal stanowi jako jedyne zagrozenie dla faworyta czempiona.pozdrawiam
OdpowiedzUsuńCiekawe rzeczy działy sie na szachownicy,kiedy usunąłem wszystkie figury,Z jednej strony był tylko król-przeciwko królowi +goniec + skoczek.Nawet szachista czwartej kategorii ,wie ze aby zamatować króla to trzeba go wprowadzić do rogu o kalorze gońca.A czy silniki o tym wiedzą?Dobry silnik powinien zamatować w ok.30-35 posunięć.Powinien to wiedzieć a,nie szukać dopiero odpowiedzi.w moich testach najlepsi byli....Critter 1.4,1.6 i oczywiście Houdini!Pozdrawiam-Marek.Kraków.
OdpowiedzUsuńtak taki test to jest bez znaczenia poniewaz kazdy silnik zamatuje wiele jest drog do zymu wes nie trac czasu tylko wzbogac chessbase i wtedy inteligecja enginu wzrosnie znacznie:)
OdpowiedzUsuńŁUKASZ -to co piszesz w pierwszym komentarzu to jest-nieprawda.Nie znasz podstaw działnia silnikow!!!Powertuj po internecie ,a być może zrozumiesz co to są kilowęzły na sekundę!Co ma piernik do wiatraka?Gdzie twoja wiedza-w lesie?
OdpowiedzUsuńSzanowny kolego pierwszego postu-proponuje zapytać "wujka google"o co chodzi z tymi kilowęzłami.Ja wiem że papier wszystko przyjmie-ale tą stronę czyta dużo ludzi-więc nie wprowadzaj Ich w błąd.
OdpowiedzUsuńszanowni koledzy co wy mi tu kit wciskacie:) czytalem w ksiazce fritz11 co to sa kilo wezly i to c napisalem jest 100% prawda co wy panowie juz niemacie pojecia o motorach silnikow.przeciesz to cio napisalem to przepisalem z tej ksiazeczki a oni chyba wiedza co pisza.prawda pozdrawiam
OdpowiedzUsuńLukasz 2500 kn/s to nie 250 tys tylko 2,5 milniona pozycji na sekunde i to nie oznacza, ze ma "duzego powera" U mnie Deep Fritz liczy średnio o jeden milion pozycji na sekunde szybciej niz moj Houdini 2.0c Pro a mimo to przegrywa z Houdinim do zera.
OdpowiedzUsuńzgadzam sie ,wezmy pod uwage silnik rybka bardzo slaby w obliczeniach na sekunde, a zyskal duzy ranking, tak wiec kilowezly na sekunde niesa wyznacznikiem sily gry komputerow szachowych
OdpowiedzUsuńwiesz wes sie lepiej ogarnij kolego co ty mi tu wypisujesz nie masz wiedzy a sie spierasz haha..posluchaj uwaznie ok a wiec cytat z ksiazeczki fritz11 sluchaj ,, 634 kN/s co oznacza ,ze program generuje i ocenia 634000 ustawien na sekunde (kilowezly na sekunde) i co powiesz madralo jakie miliony wes sie troszke wgleb w temat a nie wprowadzasz ludzi w blad.pozdrawiam
OdpowiedzUsuńa zauwasz ze szybkosc liczenia wariantow ma znaczenie w meczach silnikow np.4/2 blyskawiczna wtedy silnik wyszuka zawsze wiecej gdyby tak nie bylo to nasz Critter 1.6a nie mialby tej szybkosci a jednak producent Crittera 1.6a wie oco chodzi dlatego pracuje nad szybkoscia liczenia .no jesli jest kod zrodlowy slaby to silnik i tak nie wyszuka precyzyjnie dlatego sama budowa parametry silnikow maja znaczenie oczywiscie ale super silnik polaczony z szybkim liczeniem wariantow ma znaczenie.pozdrawiam niech Pan Jurek cos powie :)))
OdpowiedzUsuńzgadzam sie ze w grze blyskawicznej szybkosc liczenia wariantow ma znaczenie niemniej kilowezly na sekunde niesa jedynym wyznacznikiem, a nie tak jak zaznaczylem wczesniej wyznacznikiem sily
OdpowiedzUsuńLukasz. Zgadzam sie. 634 kn/s to 634 tys pozycji na sekunde ale tysiąc tysięcy to milion:)600 kn/s 600 tys pozycji na sekunde a 6000 kn/s to 6 milionow pozycji na sekunde:) Ja dobrze napisalem lecz Ty tego nie kumasz:)Liczby ktore pokazuja jak szybko liczy silnik jest liczony w tyś poz na sekunde a wiec jak widzimy cyferke z np. trzema zerami to są już liczone w milionach:)
OdpowiedzUsuńn masz racje sie gdzies przewalilem hehe..zdaza sie kazdemu pozdrawiam
OdpowiedzUsuń