Houdini pokonał Strelkę w meczu złożonym z 50 partii

Mecz Strelka - Houdini_20.11.2011


P Player Score **********
1 Houdini 2.0 Pro 27.0 / 50 ½½½½½0½1½0½½01100101½101½01½111½½½½0½½0½1½10½1½½½1
2 Strelka 5.1 23.0 / 50 ½½½½½1½0½1½½10011010½010½10½000½½½½1½½1½0½01½0½½½0

Windows XP, 32bit Temp 2' + 1" (Tabela utworzona przy pomocy programu Scid vs. PC 4.6)


Na prośby czytelników bloga puściłem mecz pomiędzy Houdini 2.0 pro a Strelką 5.1. W meczu złożonym z 50 partii zwyciężył Houdini, ale nie było to tak zdecydowane zwycięstwo jak by można było przypuszczać. W końcu w wielu partiach Houdini musiał uznać się za pokonanego.
Jeśli będę miał trochę czasu - przetestuję te silniki na dłuższym tempie a może i na 64 bitowym systemie.

Komentarze

  1. W sieci można pobrać 50 games w formacie pgn,pojedynku Fritz 13 uci z Houdini 2 Pro uci,nie liczyłem dokładnie,tak na oko widać ,ze Fritz 13 Wygrał więcej partii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lin do pobrania games pojedynku Fritz 13 uci & Houdini 1,5a,wygrał Houdini.
    http://queenchess.blogspot.com/search/label/Fritz%2013

    OdpowiedzUsuń
  3. Fritz 13 UCI to fake. Po prostu nie istnieje - jest to Houdini. Pisałem o tym w poście: http://szachmaty.blogspot.com/2011/11/fritz-13-odszczekuje-poprzednie-wyniki.html

    OdpowiedzUsuń
  4. a strelka to tak naprawdę Houdini 1.5a.czekam na Houdiniego 2.0c zobaczymy jaka ma być ta lepsza analiza.nie widzę detronizacji houdiniego przez konkurencje.troche to pewnie potrwa.oczywiście detronizacja bedzie w co wierze tylko kiedy?

    OdpowiedzUsuń
  5. To Houdini 2 Pro które jest w sieci też może nie być prawdziwym Houdini 2 Pro.
    Jeśli fałszywe Fritz 13 uci wygrywa z Houdini 2 Pro ,to jaki z tego wniosek?,że to nie prawdziwe Houdini 2 Pro,lub,że o wyniku decyduje przypadek,lub coś innego.
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  6. Punktem odniesienia jako wiarygodny powinien być Houdini 15a ,i nim przeprowadzać pojedynki z innymi programami.Przy pojedynku Houdini 2 Pro & Houdini 2 pro.niech ktoś zrobi pojedynek tych dwóch programów ,mi wyszedł wynik 20:0.
    Podaję link do pobrania programu
    Houdini 3.0.1
    http://mac.softpedia.com/get/Utilities/Houdini.shtml
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest bardzo dziwne że wyszedł taki wynik.
    A odnośnie Houdini 3.0.1 to co to jest.Bo na oficjalnej stronie jest wersja Houdini 2.0c .

    OdpowiedzUsuń
  8. bo to jest houdini na maca ale chyba inny niż program szachowy.ja wiem dlaczego tak się dzieje.też tak miałem że houdini 1.5a pokonywał 2.0.miałem też ze pograł 9 posunięć i stanał.chodzi o to że ktoś poprostu sciągnał houdiniego z neta bez setapu.sam goły silnik exe i dlatego się dzieja takie rzeczy.czyli jest nie orginalny.ktoś to kupił czy ściągnał i poszedł na łatwizne.wrzucił to na strone ale nie jako setup tylko już po instalacji sam folder bez instalki a trzeba podać imie i serial żeby to chodziło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tym Houdini 3.0.1 to był żart.
    Jak zrobię pojedynek Houdini 2 Pro to też mi staje np.po rozegraniu 3 partii,może wpływ na ten wynik miało to,że zmieniłem nazwę na Houdini 2A Pro ,chyba to spowodowało taki wynik 20:0,może wirus,czy coś innego sam nie wiem.
    W necie są różne podróby programów.
    Dlatego najlepiej rozegrać pojedynek Houdini 1.5a &Houdini 1.5a ,ale ściągnięty ze strony producenta,bo gdzie indziej ściągniety może być felerny.Teraz robię Pojedynek Houdini 1.5a & Houdini 1.5a ,ale nie wiem co się stało bo po rozegraniu 3 partii w 24 posunięciu ,miały ruch białe i myślał 4 godziny,i by dalej myślał,mimo to,że ustawiłem czas 10 sekund na 1 posuniecie.
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  10. jam dziś testował houdini 2.0c z Houdini 1.5a na 10 partii po 5 minut.chciałem się upewnić czy nie ma jaj z 2.0c.1.5a pobrałem od Houdarta wynik 9,5:0,5 dla 2.0c.ustawiłem je maksymalnie.analiza ciąga końcówki itd grałem na 599 MB.tak jak wczesniej napisałem trzeba houdiniego instalować z setupa wtedy wiadomo że nie jest oszukany.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja robię pojedynek Houdini 1.5a & Houdini 1.5a na P III 1400 Mhz,512 RAM,1 posunięcie 12 sekund ,jest teraz remis, wynik 14:14.
    Formatowałem dyski i zainstalowałem Win xp od nowa.
    Jak dałem czas na całą partię to zdarzało się ,że jakiś program wygrywał tylko przez przekroczenie czasu przegrywał,dlatego teraz nie daję czas na całą partie.
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  12. Lepiej testować silniki dając choć minimalny bonus za ruch. Wtedy nie ma idiotycznych przegranych silnika na czas.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie by było żeby był poradnik na temat prawidłowej konfiguracji np programu Arena do meczów silników. A także jak używać poszczególnych
    ustawień w Arenie i w jakim celu one są. To było by przydatne dla takich zielonych tak jak ja, a także dla wielu innych początkujących .
    Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  14. ja używam houdiniego na deep fritzu 12.i też nie wiedziałem że można ustawić houdiniego silniej.pierwsze widziałem na jakimś zagranicznym forum zdjęcie a dopiero później przeczytałem w instrukcji obsługi w pdf.jak miałem 1.5a to też nie wiedziałem że trzeba podać scieżkę do koncówek.grałem z kompem na ustawieniach domyślnych.człowiek się uczy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Robię teraz pojedynek Houdini 2.0c & Houdini 2.0c 32 bit,czas na 1 posunięcie 12 sekund,wynik
    9:7
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  16. Mecz Houdini 2.0c & Houdini 2.0c
    Parametry jak wyżej
    Wynik 16:14

    OdpowiedzUsuń
  17. ja przetestowałem strelkę 5.1 pobraną bezpośrednio ze strony z maestro Houdinim 2.0c mini mecz na 5 minut z 4 partii. wynik 3:1 dla houdiniego (dwa remisy).jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło żeby jakiś silnik przegrał na czas.mam windows 7 4 giga pamieci core 2 quad 2.33 Mhz.ksiazka hiarcs 13g.juz widac ze strelka 5.1 sie rózni zasadniczo od maestro pokazuje że ma przegrana -1.80 a houdini ze ma wygrywa -0.50. -1.86 houdini -4.86 strelka różnica ogromna.chciałbym grać w szachy nawet tak jak strelka :D.

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie w meczu Houdini 1.5a 64 bit $ Houdini 2.0c Pro 64 bit,12 sekund na 1 ruch,procesor 2 rdzeniowy intel Core Duo 2800 Mhz.
    Wynik meczu wygrana Houdini 1.5a 64 bit. 8.5:2.5
    Houdini 2.0c Pro 64 bit ani razu nie wygrał,2.5 punkty to remisy.
    Nie stosowałem żadnej książki debiutów,ani inne takie tam,same gołe silniki.
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  19. Prawdopodobnie stosujesz piracką wersję Houdini. W poprzedniej wersji jeśli było połączenie z internetem to piracki engin działał słabiej a ponadto przesyłał dane do autora silnika. Nie wiem, czy 2.0c ma tak samo, a nie mam obecnie czasu sprawdzać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czas na 1 partie 5 minut.Houdnini1.5a % Houdini 2.0c Pro
    10:0 dla Houdini 1.5a 64 bit
    Parametry jak wyzej
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  21. Czas na 1 partie 5 minut.Houdnini1.5a 32 bit & Houdini 2.0c Pro 64 bit
    9:1 dla 32 bitowego Houdini 1.5a 32 bit
    64 bitowy Houdini 2.0c Pro 64 bit, nie wygra ani jednej partii zremisowal 2 partie.
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepraszam ,ale czy to jest wersja Houdini 2.0c Pro 64 bit która jest "legalna inaczej"?. Bo różnica w wyniku jakaś przesadnie duża.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. tak to wersja "legalna inaczej".Andrzej sciągnołeś goły silnik czy setup?ja w comodo zablokowałem silnik w razie czego. nie wiem czy będzie łączył się.sprawdzę go za jakiś czas z houdinim 1.5a.pewnie dalej się łączy z netem.houdart wie że traci kasę przez piratów więc musi się zabezpieczyć.słyszałem że strelka ma być komercyjna podobno.

    OdpowiedzUsuń
  24. Houdini 2.0c Pro instalowałem przez setup ,trzeba było wpisać nazwę użytkownika i hasło co uczyniłem.Jedyna rada to aby ktoś wiarygodny kto ma legalny Houdini 2.0c Pro bez książki debiutowej i innych dopalaczy, rozegrał 10 partii i więcej z Houdini 1.5a ściągnietego ze strony producenta.Jak rozgrywałem partię z Houdini i Comodo 3 ,to komodo w jednej partii wygrał na cza mimo,ze oba programy pokazywały ,że Houdini daje mata w kilku ruchach,dlatego najpierw testując ustawiam czas na 1 posunięcie.Potem można też przetestować dając czas na całą partię.Mam Fritza 13 na płycie DVD,ale nie mogłem go zainstalować na Pentium III 1400 Mhz Tualatin.Na 64 Bitowym Windows xp też się nie dał zainstalować,sprubuję jeszcze na Win 7 32 bitowym na procesorze 64 bitowym.

    OdpowiedzUsuń
  25. U mnie nie działa silnik zainstalowany inaczej jak przez setup,próbowałem ze stacjonarnego na laptopa przekopiować ,bez setup,i na laptopie nie działał.Druga sprawa,że program łączy się z internetem i staje się słabszy,wystarczy odłączyć kabel od internetu aby się nie łączył,może są inne sposoby aby się nie łączył,ja ich nie znam.
    Kilka lat temu taż mówiono ,że Fritz na skopiowanej CD gra słabiej,co okazało się nieprawdą.
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  26. Andrzej ,a czy probowałeś zablokować połączenie z internetem Houdini 2.0c Pro w zaporze sieciowej (FireWall) ?

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie ,dziękuję za wiadomość ,nie używam firewalla,może są inne sposoby,chętnie poznam.
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  28. Sprawdzałem w windosowym Fire wallu,żdednego programu Houdini nie ma na liście,wobectego nic nie musiałem blokować.
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeśli twórca programu obniża jego siłę gry przez internet,w co wątpię,to sobie szkodzi,a nie pomaga.Powinien sprawdzić czy Houdini 2 Pro gra silniej od Houdini 1.5a,jeśli tego nie zrobił ,lub zrobił ,a nie poinformował,tylko Houdini 1.5a przemianował na Houdni 2 Pro,to jak to nazwać ?Zauważyłem ,że co procesor ,to inne wyniki meczu.
    Teraz robię turniej Houdini 1.5a 32 bit & Houdini 2.0c Pro 32 bit na procesorze Pentium III 1400 Mhz Tualatin,15 sekund na jeden ruch,wynik 10:10.
    Andrzej Opole

    OdpowiedzUsuń
  30. z tego co czytałem to przed instalacją Houdiniego 2.0c należy odłączyć internet.wczoraj zrobiłem mecz z 4 partii z Houdinim 1.5a na 5 minut i wynik 4:0 dla 2.0c.teraz robię na 5+5.oczywiście wersje 64 bit.wierzę ze wygra 2.0c.ja zablokowałem w firewallu antywirusa żeby się nie łączył.mam comodo internet security 2012 więc jest taka opcja.nie wiem jak z innymi antywisusami.na pewno w trend micro nie da się.

    OdpowiedzUsuń
  31. Gdyby faktycznie okazało się że twórca programu Houdini 1.5a przemianował go na Houdni 2 Pro to byłoby nieładnie z jego strony. Dzięki za testy,teraz wiemy więcej o Houdni 2 Pro .
    Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  32. u mnie na 5+5 i 15 minut+10 sek 3,5:0,5 dla 2.0c standard.prosesor core 2 quad 2,33 Mhz 4 GB. jeszcze u mnie 1,5a nie wygrał z 2.0.

    OdpowiedzUsuń
  33. Osoba która pisała pod datą 30.11.2011 09:21 i wyżej ( o instalacji z setupu,łączenia z internetem,że w jego testach Houdini 2.0c Pro ma ooogromną przewagę nad Houdini 1.5a,itd.itp),wygląda mi na kogoś kto sprzedaje Houdini 2.0c Pro lub coś w tym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  34. To na obecną chwilę to jeszcze nie wiemy jaka jest prawda z tym Houdini 2.0c .

    OdpowiedzUsuń
  35. >"u mnie na 5+5 i 15 minut+10 sek 3,5:0,5 dla 2.0c standard.prosesor core 2 quad 2,33 Mhz 4 GB. jeszcze u mnie 1,5a nie wygrał z 2.0." >
    Pytanie czy Houdini 1.5a gra na 4 rdzeniach,bo Houdini 2.0c Pro ,tak.Jeśli darmowy Houdini 1.5a by nie grał na 4 rdzeniach byłby 4 razy wolniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  36. gra na 4 rdzeniach bo pisze na deep fritzu 12 4 cpu.sciagnałem go ze strony houdarta.ja to przeczytałem na forum angielskim że trzeba wyłaczec neta przed instalacja houudiniego 2.0c a czy to ma takie znaczenie to nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  37. Stockfish 3 ja x64 wygrywa mecze z Houdinim 3 pro x 64 6-4 w meczu.

    OdpowiedzUsuń
  38. nowości z 2011 r- ktoś podłączył program nabijający klikalność

    OdpowiedzUsuń
  39. Może to wynikać z czegoś innego. Do posta jest sporo komentarzy, zawierających słowa ważne dla szachistów. Być może roboty Google tak to indeksują, że post jest na czele przy wyszukiwaniu pewnych fraz.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za dodanie komentarza. Jeśli nie będzie zawierał wulgaryzmów lub słów obraźliwych zostanie wkrótce opublikowany.
Jurek

Popularne posty z tego bloga

Debiuty dla atakującego zawodnika: Gambit Peruwiański

Najsilniejsze darmowe silniki szachowe