Nowe zasady testów JCR - od 6 czerwca 2011

Począwszy od dnia dzisiejszego modyfikuję zasady testów silników szachowych, które posłużą do obliczenia rankingu JCR.

Rozgrywki silników będą toczyły się w 4 ligach:
Superliga - 20 najsilniejszych enginów.
1 liga - kolejne 20, 2 liga kolejne 20 - systemem każdy z każdym.
Tak więc, najlepsze 60 silników będzie testowane bardziej dokładnie, a być może po pewnym czasie liczbę ich zmniejszę do 50 czy nawet do 40.
Pozostałe silniki będą grały w trzeciej, ostatniej lidze systemem szwajcarskim. Jest to ukłon dla producentów trochę słabszych lub nowych silników, którzy proszą mnie o testowanie swoich produktów.
 Ponadto rozgrywki będą prowadzone przy pomocy programu Fritz, którego posiadam legalną wersję i będę mógł legalnie prowadzić rozgrywki.

Zmiany te są reakcją na uwagi czytelników bloga oraz forum, którzy postulowali ograniczenie ilości silników i skupienie się tylko na najlepszych.

Komentarze

  1. Wszystko super,
    ale dlaczego rozgrywki będą prowadzone przy pomocy płatnego programu Fritz a jest jeszcze świetny program free Arena.Wcześniej rozgrywki były robione na Arenie. Skąd ta zmiana ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Fritz to tylko GUI więc nie ma to zasadniczo większego znaczenia, aczkolwiek niektórzy twierdzą że wyniki meczów rozgrywanych za pomocą Areny mogą być niedokładne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Powody są dwa, a w zasadzie trzy -:)
    Po pierwsze otrzymałem (jak pisałem w poście) komercyjnego Fritza. Teraz jest łatwiej pracować na dużych bazach danych partii szachowych. Dawniej to wyglądało tak, że robiłem turniej w Arenie, potem musiałem łączyć partie w produktach ChessBase.
    Po drugie - niestety Arena miewa problemy przy współpracy z bazami końcówek. Przekonałem się, że w przypadku niektórych enginów - nie widzą one baz końcówek.
    Wreszcie po trzecie - panuje opinia (być może rozpowszechniana przez ChessBase), że niektóre silniki gorzej wypadają pod Areną a lepiej pod ChessBase (moje spostrzeżenia są podobne).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za dodanie komentarza. Jeśli nie będzie zawierał wulgaryzmów lub słów obraźliwych zostanie wkrótce opublikowany.
Jurek

Popularne posty z tego bloga

Debiuty dla atakującego zawodnika: Gambit Peruwiański

Houdini 3 gra naprawdę dobrze !