JCR Houdini 01-02.11.2012 R Engine Score % Ho Ho Ho S-B 1 Houdini 3 Pro x32 13.0/20 65.0 · ·· ·· ·· ·· =01=11=0== ==11=1=1=1 110,50 2 Houdini 1.5a x32 8.5/20 42.5 =10=00=1== · ·· ·· ·· ·· =001001=== 92,50 3 Houdini 2.0c Standard x32 8.5/20 42.5 ==00=0=0=0 =110110=== · ·· ·· ·· ·· 83,50 Level: Blitz 3/1 Hardware: Intel Celeron 3.46GHz system: Windows XP 32 bit Games - PGN File download Table created with: Arena 3.0 Tak jak powiedziałem mój kolega Tadek okazał się niezawodny i oto mamy pierwsze na moim blogu testy silnika Houdini 3 . Od razu można odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pojawiały się w komentarzach do poprzednich postów. Po pierwsze Houdini działa dobrze i na słabym sprzęcie . Jednordzeniowy procesor, nie za dużo RAM-u a mimo to Houdini 3 śmiga aż miło. Wynik bardzo wysoki, choć w meczu z wersją 1.5 - zwycięstwo minimalne przy dwóch porażkach. Po drugie Silnik dobrze działa i na Arenie, nie ma błędów ...
Jak na razie u mnie Strelka 6 wygrywa ze Stingiem 2 do zera,mimo,że Sting 4.7 gra na dwóch rdzeniach a Strelka 6 na jednym.Tempo 5 minut na 1 partię.
OdpowiedzUsuńJednordzeniowiec musi mieć też dokładnie ustawioną tabelę mieszania -hash.
OdpowiedzUsuńMożna to zrobić według prostego wzoru--:HT[KB] = 2.0 * PFreq[MHz] * t[s]
(tabela hash w kilobajtach jest równa 2 razy szybkość procesra(Mhz) razy średnia liczba sekund potrzebna do analizy) Pozdawiam !
A jak obliczać hash ,jak jest więcej rdzeni ?
OdpowiedzUsuńPodam prosty przykład:
OdpowiedzUsuń2x Dual Core + 2.01 Ghz
partia 40 mov. na 40 min
Formuła jest: HT. - 2 * prędkość w GHz * liczba rdzeni * (czas w sek /
W Twoim przypadku
Hashtable = 2 * 2,01 * 2 * (2400/40) = 482,4 MB
Nie jest możliwe, aby ustawić 482,4 MB jako hastable , idealny będzie 512 MB (zaokrąglamy w górę)