Colossus program legenda

Przyznam się szczerze, że program Colussus darzę dużym sentymentem. Pamiętam, gdy w latach osiemdziesiątych byłem szczęśliwym posiadaczem komputera Atari, to Colossus był tym programem z którym rozgrywałem setki partii.

Kiedy któregoś dnia przyszedł do mnie śp Stanisław Buczek i szybko przegrał dwie partie z Colossusem to jego zachwyt nad "cudem techniki" był dla mnie wspaniałą nagrodą.

Teraz do testów JCR dodałem właśnie silnik Colossus 2006f i jak zwykle egzaminatorem nowych silników był Adam 3.3.


Mecz Adam - Colossus 02.07.2011

MSilnik (engin)ScoreCoAd
1Colossus 2006f9,0/10ˇ ˇˇ ˇˇ ˇˇ ˇˇ½11111½111
2Adam 3.3 1,0/10½00000½000ˇ ˇˇ ˇˇ ˇˇ ˇˇ


Turniej Blitz 3/0 Intel Celeron CPU 3.46GHz,  with 2,0 GB Memory
System: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 (Build 2600) 32 bit

Silniki tu opisywane (oraz wiele innych silników i programów) odnajdziecie na stronie "Silniki i programy szachowe". Najsilniejsze z nich znajdziecie również w ramce po prawej stronie bloga.

Jeśli masz jakieś uwagi, pomysły, chcesz się z innymi podzielić swoją wiedzą zapraszam na Forum.

Komentarze

  1. Ja grałem na Commodore C64. Program ponoć grał z siłą 1850 ELO. Liczył z szybkością około miliona pozycji na godzinę! :-) To było coś...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za dodanie komentarza. Jeśli nie będzie zawierał wulgaryzmów lub słów obraźliwych zostanie wkrótce opublikowany.
Jurek

Popularne posty z tego bloga

Debiuty dla atakującego zawodnika: Gambit Peruwiański

Houdini 3 gra naprawdę dobrze !