Turniej kandydacki w Londynie. W pierwszej rundzie same remisy

Strona turnieju (Partie na żywo)

Same remisy padły w pierwszej rundzie Turnieju Kandydatów w Londynie.
Ja osobiście nastawiłem się na partię Aronian-Carlsen, z uwagi na to, że właśnie temu pierwszemu kibicuję w tych zawodach.
Partia po spokojnym przebiegu zakończyła się pokojowo:


Zawsze ciekawią mnie pojedynki "młodych gniewnych" talentów szachowych ze starymi mistrzami. Czy kultura szachowa, technika gry i doświadczenie "polegną" w pojedynku z brutalną siłą młodego umysłu?
Jadnak ja mi się wydawało obaj Panowie zasiedli do partii z jednym nastawieniem - nie przegrać w pierwszej partii - i obaj realizowali z powodzeniem ten cel:

Bardzo lubię Ivanchuka. Poznałem go osobiście, zamieniłem kilka słów. Fajny człowiek i mimo upływu dobry szachista. To jest chyba jego ostatni turniej kandydacki - w końcu lata płyną.
Jestem ciekaw, czy obroni się w nim, by nie zająć ostatniego miejsca. Na razie zaczął od remisu:


W partii spotkali się szachiści wywodzący się ze szkoły sowietskovo sojuza.
I tu remis był szybki:

Komentarze

  1. Dlaczego w turnieju nie grają np. Nakamura czy Karjakin- mają przecież wyższe notowania rankingowe jak np. Gelfand czy Iwanczuk? Jakie były kryteria naboru do tego turnieju? Co do Ukraińca- gra się z nim bardzo niewygodnie bo ma bardzo szeroki i gruntownie opanowany wachlarz debiutowy (podobnie jak Morozewicz)- z tego powodu mówiło się swego czasu że „pod Iwanczuka” nie ma sensu się przygotowywać bo nigdy nie wiadomo „z czym wyskoczy”- i z tego względu liczę na pewne niespodzianki z jego udziałem (zarówno na + jak i -), będzie ciekawie! Iwanczuk będzie w połowie stawki a wygra turniej Aronian! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego partie na oficjalnej stronie analizuje Huodini2c a nie H3? Coś nie tak z najnowsza wersja? Hud2c produkuje bardziej "ludzkie" warianty? Analizy H3 są zbyt kosmiczne i zwyczajnie nieprzydatne dla zrozumienia tego co się dzieje na szachownicy? O co chodzi?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za dodanie komentarza. Jeśli nie będzie zawierał wulgaryzmów lub słów obraźliwych zostanie wkrótce opublikowany.
Jurek

Popularne posty z tego bloga

Debiuty dla atakującego zawodnika: Gambit Peruwiański

Najsilniejsze darmowe silniki szachowe