sobota, 16 marca 2013

Turniej kandydacki w Londynie. W pierwszej rundzie same remisy

Strona turnieju (Partie na żywo)

Same remisy padły w pierwszej rundzie Turnieju Kandydatów w Londynie.
Ja osobiście nastawiłem się na partię Aronian-Carlsen, z uwagi na to, że właśnie temu pierwszemu kibicuję w tych zawodach.
Partia po spokojnym przebiegu zakończyła się pokojowo:


Zawsze ciekawią mnie pojedynki "młodych gniewnych" talentów szachowych ze starymi mistrzami. Czy kultura szachowa, technika gry i doświadczenie "polegną" w pojedynku z brutalną siłą młodego umysłu?
Jadnak ja mi się wydawało obaj Panowie zasiedli do partii z jednym nastawieniem - nie przegrać w pierwszej partii - i obaj realizowali z powodzeniem ten cel:

Bardzo lubię Ivanchuka. Poznałem go osobiście, zamieniłem kilka słów. Fajny człowiek i mimo upływu dobry szachista. To jest chyba jego ostatni turniej kandydacki - w końcu lata płyną.
Jestem ciekaw, czy obroni się w nim, by nie zająć ostatniego miejsca. Na razie zaczął od remisu:


W partii spotkali się szachiści wywodzący się ze szkoły sowietskovo sojuza.
I tu remis był szybki:

2 komentarze:

  1. Dlaczego w turnieju nie grają np. Nakamura czy Karjakin- mają przecież wyższe notowania rankingowe jak np. Gelfand czy Iwanczuk? Jakie były kryteria naboru do tego turnieju? Co do Ukraińca- gra się z nim bardzo niewygodnie bo ma bardzo szeroki i gruntownie opanowany wachlarz debiutowy (podobnie jak Morozewicz)- z tego powodu mówiło się swego czasu że „pod Iwanczuka” nie ma sensu się przygotowywać bo nigdy nie wiadomo „z czym wyskoczy”- i z tego względu liczę na pewne niespodzianki z jego udziałem (zarówno na + jak i -), będzie ciekawie! Iwanczuk będzie w połowie stawki a wygra turniej Aronian! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego partie na oficjalnej stronie analizuje Huodini2c a nie H3? Coś nie tak z najnowsza wersja? Hud2c produkuje bardziej "ludzkie" warianty? Analizy H3 są zbyt kosmiczne i zwyczajnie nieprzydatne dla zrozumienia tego co się dzieje na szachownicy? O co chodzi?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za dodanie komentarza. Jeśli nie będzie zawierał wulgaryzmów lub słów obraźliwych zostanie wkrótce opublikowany.
Jurek

Szybki dostęp do około 3000 tysięcy silników szachowych

Niestety, dropbox generuje tak duży ruch, że przez chwilę zawiesili moje konto. W związku z tym będę umieszczał pliki na serwerze rapidu. Trzeba będzie poczekać :( Jeśli ktoś nie chce czekać wystarczy wpłacić przez PayPal równowartość 6$ podać swój adres email a otrzyma dostęp do folderu zawierające wszystkie silniki, które mam w kolekcji. Poniżej przycisk do PayPal