Judit Polgar: nie dzielę gry na męską i żeńską

Judit Polgar: nie dzielę gry na męską i żeńską

 
22.09.2012, 19:50
Węgierska szachistka Judit Polgar – jedyna, która gra w męskiej elicie, zajmuje się pisaniem. Opublikowała już nie jedną książkę i nie ma zamiaru zaprzestawać. O tym słynna kobieta-arcymistrzyni opowiedziała „Głosowi Rosji” w ekskluzywnym wywiadzie.
Węgierska szachistka Judit Polgar – jedyna, która gra w męskiej elicie, zajmuje się pisaniem. Opublikowała już nie jedną książkę i nie ma zamiaru zaprzestawać. O tym słynna kobieta-arcymistrzyni opowiedziała „Głosowi Rosji” w ekskluzywnym wywiadzie.

- Do czasu, kiedy pojawiły się u mnie dzieci, byłam zawodową szachistką i pracowałam po 6-8 godzin za szachownicą. Po urodzeniu się pierwszego dziecka (syna Oliviera) mój harmonogram został napięty jak wcześniej. Ale kiedy po dwóch latach urodziła się córka (Anna), moje priorytety zmieniły się. Teraz nie mogę poświęcać szachom tyle czasu, ile wcześniej. Mam inne zainteresowania. Ale zdążyłam napisać książkę, którą zatytułowałam „Jak pobiłam rekord Fischera”. Opowiadam w niej jak zostałam arcymistrzem mając 15 lat i 4 miesiące. Miesiąc wcześniej niż osiągnął ten tytuł Fischer. Ukazał się pierwszy tom i mam zamiar napisać jeszcze dwa. Bardzo wciągnęłam się w ten proces. Oczywiście zajmuję się szachami. Razem ze swoja drużyną przygotowuję projekt, który pozwoli od 2013 roku fakultatywnie studiować szachy w szkołach na Węgrzech. W ciągu miesiąca powinniśmy otrzymać odpowiedź od ministerstwa edukacji. Teraz jestem zajęta przygotowaniami rodzinnego festiwalu „Szachowy dzień Judit Polgar”, który odbędzie się w Budapeszcie 17 listopada.
Źródło: Głos Rosji.

Komentarze

  1. Panie Jurku prozbe mam bardzo ważną! proszę umieścić link lub filmik cytuje: ,,Zróbcie zemnie geniusza '' z serii mój niezwykły mozg to cala biografia tej wspanialej szachistki nawet na YouTube można znalesc podziwiam ja jest bardzo inteligenta kobieta.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za dodanie komentarza. Jeśli nie będzie zawierał wulgaryzmów lub słów obraźliwych zostanie wkrótce opublikowany.
Jurek

Popularne posty z tego bloga

Debiuty dla atakującego zawodnika: Gambit Peruwiański

Houdini 3 gra naprawdę dobrze !