poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Policja i szachy

Jak się okazuje, policja często interweniuje podczas turniejów szachowych.
Najbardziej głośny był przypadek w USA, gdzie policja zrobiła nalot na turniej szachowy w Cleveland w 1973 roku.
Aresztowano dyrektora turnieju i skonfiskowano szachy pod zarzutem hazardu.
Hazard polegał na tym, że regulamin turnieju przewidywał nagrody pieniężne dla zwycięzców, a szachy zabrano jako narzędzie służące temu procederowi.

Ostatni znany mi incydent do którego doszło kilka dni temu wydarzył się na turnieju szachowym w Irlandii.
Policja została wezwana przez jednego z graczy, który oskarżył swojego przeciwnika o oszustwo polegające na korzystaniu z komputera w toalecie.
Limerick zauważył,  że jego przeciwnik Gabriel Mirza z Rumunii, po każdym ruchu chodzi do toalety, tak było co najmniej 20 razy ...
- Znalazłem go w toalecie z tabletem w ręku - powiedział Leader Limerick.
Gabriel został wydalony z turnieju, następnie został przesłuchany przez policję, ale zwolniony bez postawienia zarzutów.

2 komentarze:

  1. - Znalazłem go w toalecie z tabletem w ręku - powiedział Leader Limerick.(cytat)- ten Limerick jest smieszny! Może ten Rumun coś czytał albo np.sprawdzał kursy akcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie opisałem całego zajścia, podałem tylko skrót. Na tablecie był włączony silnik szachowy - ponoć miał to widzieć ktoś z organizatorów. Doszło zresztą do szarpaniny, bo próbowano wyrwać tablet z ręki Rumuna.

      Usuń

Dziękuję za dodanie komentarza. Jeśli nie będzie zawierał wulgaryzmów lub słów obraźliwych zostanie wkrótce opublikowany.
Jurek

Szybki dostęp do około 3000 tysięcy silników szachowych

Niestety, dropbox generuje tak duży ruch, że przez chwilę zawiesili moje konto. W związku z tym będę umieszczał pliki na serwerze rapidu. Trzeba będzie poczekać :( Jeśli ktoś nie chce czekać wystarczy wpłacić przez PayPal równowartość 6$ podać swój adres email a otrzyma dostęp do folderu zawierające wszystkie silniki, które mam w kolekcji. Poniżej przycisk do PayPal