Podwyżki opłat Polskiego Związku Szachowego - co oni wyrabiają ? - ciąg dalszy

Przypominam, że w jednym z poprzednich wpisów informowałem o liście jaki wysłał mój przyjaciel Tadeusz do Zarządu PZSzach. 
Jeden z moich współpracowników wystosował dziś oficjalny list do biura PZSzach. Poniżej jego treść:


Polski Związek Szachowy
Warszawa
W dniu 3 stycznia na stronie PZSzach ukazał się Komunikat Organizacyjno-Finansowy PZSzach na rok 2013. Niestety do dnia dzisiejszego nie ukazał się na stronie protokół z Posiedzenie Zarządu na którym był on przyjęty.
Szkoda, że mając tylu pracowników biuro PZSzach nie poradziło sobie z opublikowanie tak ważnego dla środowiska szachowego dokumentu. Sądzę, że polscy szachiści z zainteresowaniem zapoznali by się z argumentami jakimi kierowali się członkowie Zarządu PZszach głosując za tak wysokimi podwyżkami opłat czy np. wprowadzeniem nowej opłaty w wysokości 5 zł, pobieranej od każdego zarejestrowanego w Centralnym Rejestrze turnieju.
Może "zapracowanym" pracownikom uda się zamieścić go do końca miesiąca? Chętnie zamieszczę jego treść na blogu "Z szachami przez życie" którego jestem współpracownikiem
Z poważaniem
Tadeusz


Dziś otrzymałem od niego takiego e-maila:

Cześ Jurek,
Tak jak ci pisałem wczoraj kontaktowałem się z biurem PZSzach i o dziwo bardzo szybko otrzymałem odpowiedź od Pana Murdzi, znakomitego problemisty.


Oto treść tego listu:

Witam,
Odpowiadając Panu na zarzuty pod adresem biura odpowiadam co następuje:
1. Wszystkie protokoły z zebrań Zarządu znajdzie Pan pod poniższym adresem:
(Ostatnie zebranie Zarządu odbyło się 27.10.2012 r. >> http://www.pzszach.pl/index.php?idm=4&idm2=94&idm3=260&id=1312 )
2. I dalej. Pragnę zwrócić Pańską uwagę na zapis paragrafu 14 Regulaminu Zarządu PZSzach, który stanowi:
"Zarząd w sprawach pilnych może podejmować uchwały i inne decyzje poprzez głosowanie drogą elektroniczną, pisemnie drogą obiegową, telefonicznie lub przy użyciu wideotelefonu, o ile istnieje możliwość zapewnienia komunikacji dla wszystkich Członków Zarządu pragnących wziąć udział w dyskusji oraz głosowaniu. Szczegółowe zasady określa Regulamin Głosowań Elektronicznych i Zdalnych."
Dokument KOF powstał właśnie w takich okolicznościach, zgodnych z Regulaminem.
3. "Sądzę, że polscy szachiści z zainteresowaniem zapoznali by się z argumentami jakimi kierowali się członkowie Zarządu PZszach głosując za tak wysokimi podwyżkami opłat czy np. wprowadzeniem nowej opłaty w wysokości 5 zł, pobieranej od każdego zarejestrowanego w Centralnym Rejestrze turnieju."
I jednocześnie dodam, że informacja o opublikowaniu KOFu została rozesłana do wszystkich Związków Wojewódzkich.
4. Za celowe uważam dołączyć do adresatów Tomasza Sielickiego - Prezesa PZSzach i Tomasza Delegę - Sekretarza Generalnego.
Pozdrawiam,
Piotr Murdzia

Dyrektor Biura
p.murdzia@pzszach.org.pl
tel.: +48 664161795 (9.00-17.00)
Polski Związek Szachowy
00-697 Warszawa, Al.Jerozolimskie 49

Na co odpowiedziałem tak:

Witam,
Bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.  
Oczywiście nie wiedziałem że tak ważny dokument był głosowany drogą elektroniczną (przepraszam zatem Pana za zarzut braku protokołu) , popieram tą formę głosowania, choć uważam, że ta konkretna uchwała powinna być głosowana tradycyjnie, tym bardziej, że jak podajecie Państwo na stronie " Prace nad tym dokumentem trwały w zeszłym roku wyjątkowo długo"
Można się więc domyślać, że było kilka wersji, uwag, propozycji zdań to tego dokumentu.
Czy i gdzie można się dowiedzieć:
- czy przeprowadzona konsultacje elektroniczne z członkami Zarządu ?
- jeśli ich nie przeprowadzona to dlaczego ?
- jeśli je przeprowadzono - to czy były (i jakie ?) wnioski do tego dokumentu i gdzie je można znalexć ?
Gdyby uchwała była głosowana tradycyjnie, to takie informacje byłyby zawarte w protokole. Czy jedynym komentarzem jest to co odnalazłem na stronie : Zarząd PZSzach zatwierdził Komunikat Organizacyjno-Finansowy na rok 2013. Głosowało dziesięciu członków zarządu, wszyscy za.
Niestety w podanym linku nie ma ani słowa o argumentach za tak wysokimi podwyżkami ani za wprowadzeniem opłaty w wysokości 5zł za turniej (jak rozumiem nawet blitza o mistrzostwo klatki schodowej o ile będzie zamieszczony w rejestrze).
Ja ich nie dostrzegam, ale widocznie mam niski poziom percepcji.
Z wyrazami szacunku
Tadeusz
Ps.
Ja również dołączyłem do adresatów Pana odpowiedzi kolegę Jurka Skoniecznego, który zamieścił mój list na swoim blogu


Teraz czekam na odpowiedź i cię powiadomię jak tylko coś otrzymam.
Tedi

Mój komentarz
Sądzę, że czytelnicy bloga sami wyciągną wnioski, bo Tedi postawił celne pytania. Ja również jestem zdumiony, że komunikat finansowy był głosowany tak a nie inaczej. 
A już kuriozum prawne w postaci sprzedaży niechcianego produktu jakim jest MAT w ramach składki klubowej uważam za bulwersujące.
Po szybkim wyliczeniu ile haraczu trzeba odprowadzić do PZSzach w naszym klubie (licencje, składka, turnieje, różne opłaty)  wychodzi, że 1000 złotych może nie wystarczyć !

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Debiuty dla atakującego zawodnika: Gambit Peruwiański

Najsilniejsze darmowe silniki szachowe